Thursday, September 5, 2013

Sedikit Tazkirah Buat Diri


Assalamualaikum buat semua pembaca blog ini..


Allah mendengar rintihan hamba-Nya..perit tapi hakikatnya manis..sukar dijangkau dek akal terbatas.

Sudah lama rasanya tidak update blog ni.. Da bersarang laman sesawang ini.. Hehe.. Bukan apa.. Saya ada juga sumbangkan sedikit karya saya kat http://www.fawaid.my/.. Mungkin masa untuk menulis banyak diluangkan kat website sana...

Alhamdulillah.. Masih diberi kesempatan untuk menukil sedikit di blog ini.. Tiada apa yang hendak diungkapkan.. Cumanya saya ada sedikit menyimpan keinginan untuk menghasilkan sebuah buku. Tidak kisahlah novel atau buku berkenaan himpunan cerpen mahupun kisah hidup.. Semoga diberi kekuatan menghadapinya..
Mohon doa kalian semua..

Moga-moga kita semua sentiasa tabah dalam menghadapi kehidupan yang berliku ini.. Adakalanya yang pahit terpaksa dilalui demi menggapai sesuatu yang manis.. Tiada siapa yang suka menelan ubat sekiranya tidak memikirkan ubat tersebut dapat menyembuhkan penyakit yang dialami yang hakikatnya dengan keizinan dari Allah jua..

Selamatkan lah saudara seislam kami yang berada di Mesir, Syria, Palestin dan dimana-mana sahaja ya Allah..
Engkaulah sebaik-baik penolong buat hamba-Mu yang lemah..

Nukilan itu mudah, namun mengukirnya di alam nyata itulah yang susah.. Moga Allah menolong kita dalam menghadapi hari-hari yang mendatang...

Sekadar peringatan diri yang pendek buat diri ini.. Sering lupa jika tidak diingatkan.. Moga redha Allah sentiasa melingkari kehidupan kita..

Salam sayang buat semua... Jangan sedih-sedih... Allah ada ! Senyum.. :)

No comments:

Post a Comment