Monday, April 15, 2013

Sumber Inspirasi 



Tak perlu cakap banyak.. 
Biar gambar yang bercerita..
Ni salah seorang ustaz atau pendakwah yang aku minat la..
Beliau merupakan pakar ekonomi Malaysia yang terkenal..
Petah berkata-kata..


Sapa dia? Cer teka.. Jeng3..
Beliau di sebelah kanan, Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman (UZAR)


Presiden Multaqa Asatizah dan Du'at (Murshid) juga Pensyarah Kanan UIA Gombak



Ni adalah salah satu buku beliau yang memberi aku semangat untuk lebih berusaha dan  berjaya.

Salah satu artikel dalam buku tu bertajuk, " Saya, Kisah Benar dan Motivasi Diri" adalah first karya beliau yang aku baca dalam blog beliau, Zaharuddin.net. Tulah first time aku kenal ustaz ni. First time baca tu jugalah aku terus minat dengan ustaz ni. Artikel itu penuh dengan inspirasi. Jadi semangat bila membacanya. Tak percaya, try baca..



Sampai sekarang tidak tahu berapa umur ustaz.. Kuat berahsia ustaz.. Hee..


Hanya ingin memperkenalkan
Ulama' muda
Yang dikagumi
Tidak salah meminati
Lebih baik lagi kalau mencontohi
Ramai lagi ulama'2 lain yang boleh dicontohi
Masing2 ada pilihan sendiri
Jangan bergaduh jangan bertelagah
Selagi ulama' mengikut al quran dan as sunnah menjadi pilihan
Jangan pula ulama' dunia yang dijadikan ikutan
Hanya bermadah untuk tatapan kalian


Menjadikan Prof Dr Yusuf Al Qaradawi sebagai role model

Masing2 ada role model untuk diikuti..
Jangan pilih yang terlalu susah untuk diikuti..
Ikut kemampuan diri..
Minta pada Ilahi..
Moga dipermudah untuk mengikut jejak pewaris Nabi..
Selagi hayat sudi dipinjami..
Oleh kekasih agung Rabbul Izzati..
Allahu Rabbi..

Moga ada manfaatnya :)




No comments:

Post a Comment