Tuesday, February 14, 2012

Mimpi

Lihat! Sopankan dia. Inginku mencontohi beliau dari sudut pakaian dan akhlaknya juga.

Tengahari itu ketika sedang tidur pada jam 12.30, aku bermimpi tentang seseorang. Aku bermimpi bertemu dengan penulis kegemaran aku iaitu Fatimah Syarha. Ingatkan betul-betul namun rupanya mimpi saja. Tapi dalam mimpi tu, bila jumpa dengan si dia, dia memegang tangan aku dan menggengamnya. Terasa seperti ada aura waktu ia menyentuh tanganku. Rasa macam betul2 dalam kedamaian dan ketenangan ketika itu. Auranya menusuk kalbu.

Namun, selang beberapa lama kemudian, aku tersedar.Rupa2nya mimpi sahaja. Tapi rasa macam betul2. SEBAB TU BILA TERSEDAR RASA MACAM ALA MIMPI JE. INGATKAN DAPAT JUMPA BETUL2 DENGAN SI DIA. Bukan apa, da lama teringin nak jumpa dengan si solehah ni. Tak dapat jumpa betul, kesolehahannya terasa pula dalam mimpi. Auranya tetap mengalir walaupun dalam mimpi je. Wallahu'alam. Kadang2 macam2 rasa ketika dalam mimpi tu.

Walaubagaimanapun, mimpi yang buruk itu adalah dari syaitan. Manakala mimpi yang baik adalah dari Allah Yang Maha Esa. Dialah yang Berkuasa atas segalanya. Sekadar perkongsian. Allah yang Maha Mengetahui segalanya.

No comments:

Post a Comment